ممبر فیک تلگرام

ممبر فیک

ممبر ایرانی

ممبر واقعی

ممبر فیک تلگرام

فالوور اینستاگرام

فالوور ایرانی اینستاگرام

فالوور فیک اینستاگرام

لایک تلگرام

ممبر واقعی

لایک مسابقه و چالش

سین پست تلگرام

هشتگ در تلگرام || ممبر ایرانی گروه || ممبر فیک گروه || ممبر || ثبت گروه || فقط در بست ممبر
  • فالوور ایرانی اینستاگرام
  • ممبر ایرانی تلگرام
  • لایک تلگرام
  • ممبر گروه
فالوور ایرانی اینستاگرام | ممبر ایرانی تلگرام | ممبر فیک تلگرام | لایک تلگرام | ممبر گروه | شماره تماس : 09362292751
فالو کردن هشتگ
بست ممبر

هشتگ و تاریخچه ی آن

Posted On آبان ۸, ۱۳۹۶ at ۸:۳۶ ب.ظ by / ۱ Comment

هشتگ و تاریخچه ی آن داستان جالبی دارد.

هشتگ درواقع  برچسبی است که برای دسته‌بندی و نیز به اشتراک گذاری پست‌ها و نظرات دربارهٔ موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از فهرست دوستان بکار می‌رود.

علامت # در میان انگلیسی زبان‌ها، یک علامت آشناست. این علامت که Number Sign نامیده می‌شد ، به خصوص آمریکایی‌ها، از # به عنوان جایگزین عدد استفاده میکنند. به عنوان مثال نفر اول را با ۱# نشان داده و می‌خوانند: Number One

بعدها این علامت به داخل صفحه کلید تلفن‌ها راه پیدا کرد و در آنجا عموما Hash خوانده می‌شد (خصوصاً برای کسانی که خارج از آمریکا بودند و این علامت را علامت اعداد نمی‌دانستند).  به کلیدی که این علامت روی آن ترسیم شده بود، Hash Key می‌گفتند.

چندی قبل مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد واژه هشتگ (Hashtag) را  به مجموعه لغات خود اضافه کرد و در توضیح آن نوشت: هشتگ در حالت اسم (در سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و ابزارها) یک کلمه یا عبارت است، که قبل از ترکیب علامت گذاری

میشود تا پیام های مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود؛ همچنین زمانی که به صورت مجزا به کار می رود، نماد # نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 این مرکز سپس به یک پست منتشرشده در شبکه اجتماعی توییتر در آگوست ۲۰۰۷ اشاره کرد و آن را نقطه تولد هتشگ خواند.

هشتگ و تاریخچه ی آن

تاریخچه ی هشتگ:

در سال ۱۹۷۸، حدود ۳۰ سال پیش ،برایان کرنیهان و دنیس رییچی در زبان برنامه نویسی c برای کلمات کلیدی خاصی که می‌بایست ابتدا پردازش شوند از # استفاده کردند.

این عمل برای جداکردن کلمات کلیدی و مهم برنامه‌نویسی از سایر کلماتی که در داخل کد برنامه می‌آمد، انجام شد. به این علامت در آن زمان Number Sign یا علامت عدد گفته میشد.

در سال ۱۹۸۸ در شبکه های IRC از علامت پوند به منظور برچسب گذاری گروه‌ها و موضوعات استفاده شد.

در روز ۲۳ اوت ده سال پیش، کریس مسینا، حقوقدان آمریکایی و یکی از طراحان پیشین گوگل، استفاده از هشتگ برای دسته‌بندی موضوعی را به مسئولان توییتر پیشنهاد داد. مسینا پیشنهاد کرد با الهام از این کاربرد علامت پوند برای تگ کردن موضوعات مورد علاقه

در شبکه میکروبلاگینگ در توییتر از ساختار همانندی استفاده شود. او نخستین هشتگ را در توییتر ارسال کرد.

توییتر پیشنهاد مسینا برای استفاده از هشتگ را نپذیرفت، اما کمی بعد این کار عملاً به تحقق پیوست ، پس از آنکه به طور گسترده در توییت‌های مربوط به آتش‌سوزی جنگل‌های سن دیگو در جنوب کالیفرنیا در سال ۲۰۰۷ از هشتگ استفاده شد.

همچنین طبق نظر بن زیمر اولین بار اصطلاح «هشتگ» به طور رسمی در تاریخ ۲۶ اوت ۲۰۰۷ در پستی که استیو بوید ارسال کرده بود  نامیده شد؛ به این شکل که “هشتگ = گروه‌های تویتتری”.

 

هشتگ

طبق توضیح ویکی پدیا، هشتگ در توییتر به صورت جدی در جهان توسط ایرانی‌ها در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ جهانی و فراگیر شد.

در فرهنگ نگارش در شبکه های اجتماعی، میتوان از هشتگ  قبل از جمله، در میانه‌ی جمله و یا پس از جمله، به شکل چسبیده به یک کلمه استفاده کرد. هشتگ را نمیتوان برای بیش از یک کلمه به کار برد.

به همین دلیل اگر در زبان انگلیسی بخواهند برای یک جمله هشتگ بسازند، همه کلمات را به هم وصل می‌کنند. مثل : freeiraniansoldiers# که توسط ایرانی‌ها در دوران گروگان‌گیری مرزبانان رواج یافته بود.

در فارسی نیز عموما از علامت Underline یا شیفت و منها، برای وصل کردن کلمات  بهم استفاده می‌شود

یک راه برای یافتن ساده تر مطالب تولید شده توسط کاربران استفاده از هشتگ است. به همین دلیل یکی از رفتارهای افراطی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی رواج یافته استفاده بسیار زیاد از هشتگ است.

در توییتر به عنوان یک فرهنگ حرفه‌ای،  یک هشتگ برای هر توییت به کار می رود. هشتگ دوم زمانی مورداستفاده است که بخواهیم موقعیت جغرافیایی را به توییت خود اضافه کنیم.اما استفاده از ۳ هشتگ بع عنوان یک سقف مطرح میشود.

اما در این میان ماجرای هشتگ در اینستاگرام کمی متفاوت است. در اینستاگرام کاربران، گاهی هشتگ‌ها را نه برای بیان موضوع و فهرست‌بندی، بلکه برای بیان احساسات ، شوخی کردن  و یا کارهای مشابه به کارمی‌برند.

هشتگ همچنین ابزار خوبی برای اعتراض به شرکت‌ها و سازمانهای بزرگ هم بوده‌ است. مانند سازمانهایی که مشتری به خودی خود، رسانه‌ای برای اعتراض به آنها ندارد. به این نوع از هشتگ، بشتگ Bashtag گفته می‌شود. 

مک دونالد،‌ زمانی در شبکه‌های اجتماعی خواسته بود که مردم، با هشتگ McDStories# خاطرات خوب خود را از مک دونالد تعریف کنند. تنها دوساعت بعد این کمپین کنسل شد. چون هشتگ به بشتگ تبدیل شده بود و مردم همه‌ی اعتراضات خود را از این طریق اعلام می‌کردند!

هشتگ بسیار سریع‌تر از آنچه پیش بینی میشد، در شبکه‌های اجتماعی جای خود را باز کرد.

توییتر بدون هشتگ قابل تصور نیست، اما استفاده از هشتگ درحد توییتر نماند و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز از هشتگ برای دسته‌بندی موضوعی و… بهره گرفتند. همچنین استفاده از هشتگ به‌ویژه در اینستاگرام اهمیت زیادی یافت.

بسیاری از کاربران از هشتگ برای خبررسانی استفاده می‌کنند. اما در این بین گروه‌هایی نیز از هشتگ برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌گیرند.

برای مثال زمانی که نیروهای افراطی مسلمان به دفتر “شارلی ابدو” حمله کردند،هشتگ #JeSuisCharlie (من شارلی هستم) ایجاد شد. این هشتگ زمینه‌های همدلی، بیان احساسات و همراهی مردم با دست‌اندرکاران این نشریه طنز را فراهم آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

فالوور ایرانی اینستاگرام ، ممبر فیک ، ممبر ایرانی ، فروش ممبر تلگرام ، خرید ممبر تلگرام ، ممبر ایرانی تلگرام ، فالوور ایرانی اینستاگرام ، خرید فالوور ایرانی اینستاگرام ، فروش فالوور ایرانی اینستاگرام ، لایک اینستاگرام,افزایش لایک اینستاگرام,خرید لایک اینستاگرام,هک لایک اینستاگرام,لایک برای اینستاگرام,لایک در اینستاگرام,برنامه لایک اینستاگرام,لایک گرفتن در اینستاگرام,برنامه افزایش لایک اینستاگرام,افزایش لایک اینستاگرام رایگان,افزایش لایک در اینستاگرام,افزایش فالوور و لایک اینستاگرام,بالا بردن لایک در اینستاگرام

کلمات کلیدی :

فالوور اینستاگرام,فالوور اینستاگرام رایگان,فالوور در اینستاگرام,افزایش فالوور اینستاگرام رایگان,افزایش فالوور اینستاگرام,خرید فالور اینستاگرام,فروش فالوور اینستاگرام,فالوور های اینستاگرام,افزایش فالوور در اینستاگرام,افزایش فالوور های اینستاگرام,افزایش فالوور و لایک اینستاگرام,افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام,روش افزایش فالوور در اینستاگرام,فالور برای اینستاگرام ، لایک تلگرام ، لایک پست تلگرام ، لایک نظرسنجی ، افزایش تعداد نظر سنجی ، لایک مسابقه تلگرام ، افزایش بازدید تلگرام ، افزایش لایک تلگرام ، افزایش لایک ، لایک پست ، لایک مسابقه ، لایک چالش ، لایک ربات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تا 50 درصد تخفیف در کانال تلگرام
عضویت در کانال بست ممبر